Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorFinke, Wolfgang G.
TitelLifelong Learning in the Information Age.
Organizing Net-Based Learning and Teaching Systems.
Gefälligkeitsübersetzung: Lebenslanges Lernen im Informationszeitalter.
QuelleBueren: Fachbibliothek Verl. (2000), XXVI, 314 S.    Verfügbarkeit 
ReiheWissenschaftliche Fachbibliothek
BeigabenLiteraturangaben 316; Abbildungen; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-932647-10-6
SchlagwörterInformationsgesellschaft; Mediennutzung; Medienpädagogik; Multimedia; Neue Medien; Bildungsangebot; Bildungsnachfrage; Bildungsmarkt; Informationstechnik; Globalisierung; Internationaler Wettbewerb; Fernunterricht; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Interaktivität; Konzeption; Qualität; Deutschland; Großbritannien; USA
AbstractWhile the implications of the Information Age have been discussed for a number of years, the focus is now shifting to higher education and concepts for lifelong learning. The educational services needed by lifelong learners are different from traditional educational offerings: Focus is on individual learning needs and competencies to perform in complex real-life situations. While classroom instruction is still the prevalent educational concept in most of the institutions offering services to lifelong learners, there is a fast growing interest in net-based learning and teaching, and new organizational and pedagogic concepts for net-learning are required. An analysis of research in the fields of human learning and instruction leads to concepts that are used to outline a co-constructivist approach to net- pedagogy. In addition, organizational requirements for the implementation of net-based learning systems, supporting operational functions, subsystems, and roles are outlined using business process design methods and tools. Finally, IS support requirements for net-based learning are analyzed and a case study is used to demonstrate the prototype implementation of a groupware-based co-constructivist learning environment. (HoF/ Autorreferat).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)