Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeyneman, Stephen P.
TitelFrom the party/state to multiethnic democracy: Education and social cohesion in Europe and Central Asia.
QuelleIn: Educational evaluation and policy analysis, 22 (2000) 2, S. 173-191Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 130; Anmerkungen 16
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3737
SchlagwörterBildung; Gesellschaft; Soziale Beziehung; Bildung; Gesellschaft; Mittelasien; Schulreform; Sozialer Konflikt; Osteuropa; Schulreform; Öffentliche Schule; Internationaler Vergleich; Transformation; Öffentliche Schule; Sozialer Konflikt; Soziales Bewusstsein; Transformation; Internationaler Vergleich; Mittelasien; Osteuropa
AbstractCan educational mechanisms lower social tension and help achieve social cohesion? If so, how are these mechanisms defined and measured? What is the experience to date with the social utility of education mechanisms? How can one differentiate between an education system that is doing a good job of reinforcing social cohesion and one that is doing a poor job? In this paper, it is attempted to respond to these questions by a) briefly reviewing some concepts of institutional and organizational economics so that the economic implications of education's social cohesion functions can be move clear, b) reviewing the origins of public schooling so that the reader may place today's educational challenges in historical context, c) reviewing the anecdotal and field experience to date in the European and Central Asian (ECA) region in meeting the challenges of social cohesion, and d) drawing some comparisons between the social cohesion performance of education systems in the ECA region and that of the U.S. In sum, the author argues that social cohesion has significant economic benefits; that since its invention in the 17th century, public education has been one of the main contributions to social cohesion in the west; but countries of the ECA region are having a difficult time replicating the western education experience. ( DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational evaluation and policy analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: