Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPalmer, David H.
TitelExploring the Link netween Students' Scientific and Nonscientific Conceptions.
QuelleIn: Science education, 83 (1999) 5, S. 639-653Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterForschung; Interview; Vorstellung (Psy); Argumentation; Biologie; Forschung; Interview; Theorie; Wissenschaft; Biologie; Argumentation; Wissenschaft; Alternativkonzept; Konzept; Theorie; Verbindung; Verständnis
AbstractIn recent years, a large amount of research has focused on alternative conceptions, but some studies have shown that students may also have scientifically acceptable understandings in the same content area. The purpose of the present study was to investigate whether these two types of understandings are linked, and if so, how. Individual interviews were carried out with 63 11-12-year-old students and 44 15-16-year-old students. The interviews were designed to identify students´ conceptions of biological role (i. e., every living thing has a role to play in nature) as applied to a range of different types of liviing things. A significant proportion of students had both an alternative conception and a scientifically acceptable conception. Their explanations indicated that they were using an "if ... then" type of reasoning which linked the two conceptions.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: