Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, M.Gail; Carter, Glenda; Rua, Melissa J.
TitelChildren's Concepts: Tools for Transforming Science Taechers' Knowledge.
QuelleIn: Science education, 83 (1999) 5, S. 545-557Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterPädagogik; Wissen; Tagebuch; Beziehung; Rollenverständnis; Unzufriedenheit; Verhalten; Vorstellung (Psy); Soziale Rolle; Kind; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrerrolle; Concept Map; Naturwissenschaften; Konstruktivismus; Elektrizität; Licht; Physik; Schall; Haltung; Fortbildung; Konzept; Portfolio; Praxis; Vernetzung; Wachstum
AbstractThis study examined the roles that students' science concepts play in moting teachers' professional growth. Two cohorts of teachers (N=26 and 30) participated in the study as a part of a constructivist-based graduate course on elemantary and middle school science methods. A modified learning cycle was used during course instruction as a framework for teachers to explore sound, light, and electricity. Data on teachers' pedagogical and conceptual growth was obtained from pre- and postconcept maps, journal reflections, and portfolios. Results of the concept map analysis showed that teachers' maps became more integrated and cohesive as seen in the encrease of crosslinks, hierarchies, and relationships drawn for each science topic. The journals and portfolios showed that students' science kmowledge served as discrepant events that evoked teachers' dissatisfaction with their own content knowledge and motivated them to reconsider their pedagogical practises. Students' concepts also served as change agents, resulting in changes is teachers' views of their role and instructional behaviors.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: