Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStenström, Marja-Leena
TitelAn evaluation of the reform of Finnish upper secondary vocational education curriculum.
The perspective of individualization and personally constructed study programmes.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): IVETA ninetyseven, conference proceedings. The challenges of the 21st century for vocational education and training. Jyväskylä: Inst. for Educational Research (1997) S. 171-175Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 3
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterEvaluation; Berufsausbildung; Curriculum; Finnland; Evaluation; Reform; Zertifikat; Sekundarstufe II; Curriculum; Berufsausbildung; Zertifikat; Konferenzschrift; Reform; Konferenzschrift; Finnland
AbstractThe structure and the diplomas awarded in Finnish vocational education were reformed in 1995. To find out how the curriculum reform has been implemented in practice the National Board of Education commissioned a study by the Institute for Educational Research. It examined different study fields in Finnish upper secondary vocational education and the most common diplomas awarded after completion of such studies. The data were collected with the aim of charting the views held, on different levels of Finnish vocational education institutions, by principals, teachers and students. The questionnaire was returned by 2,233 students, 644 teachers and 118 principals. The follow-up evaluation of the new curricula was carried out as a survey in 1996. This evaluation was based on only one year's experiences from the curriculum reform. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: