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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
To many second language readers, reading is a suffocatingly slow process; yet developing rapid reading, an essential skill for all students, is often neglected in the classroom. Data from Segalowitz, Poulsen, and Komoda (1991:15) indicate that the second language (L2) reading rates of highly bilingual readers are "30% or more slower than L1 reading rates." These data are supported by Weber (1991), who points out that highly skilled typically have a slower reading rate in a second language. Perkins and Pharis (1980) state that average ESL readers are well below average native English speakers in reading ability. Jensen (1986:106) indicates that "at the end of a reading course, even advanced ESL students may read only 100 words per minute or less." The purpose of the article is to discuss classroom activities that increase reading speed. These activities are designed to increase L2 learners' reading rates to a satisfactory level, so that students are successful in academic reading tasks. (Verlag).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2001_(CD)
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Standortunabhängige Dienste
0425-0656; 1559-663X
Anderson, Neil J.: Improving reading speed. Activities for the classroom. 1999.
2426548
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