Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Fredsted, Elin |
---|---|
Titel | Minoritätensprache als Gruppen- und Identifikationssprache. |
Quelle | In: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 10 (1999) 1, S. 53-72 |
Beigaben | Karten 1; Anmerkungen |
Sprache | deutsch; dänische Zitate |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0939-7299 |
Schlagwörter | Identitätsbildung; Didaktische Grundlageninformation; Curriculum; Deutschunterricht; Nachbarsprache; Soziolinguistik; Sprachkontakt; Fremdsprachenunterricht; Dänischunterricht; Situationsbericht; Deutschland; Dänemark |
Abstract | The paper presents a review of the historical development of the language situation in the German-Danish border region. It consists of two major parts. Firstly, the present language situation in this region is illustrated by a state-of-the-art survey of foreign language education in the neighbouring language on both sides of the border. Secondly, the use of language codes by the students at crossborder Danish-German studies is discussed. It is shown that the language codes used serve as a feature of group identification. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2001_(CD) |