Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlson, John; James, Edwyn; Lang, Manfred
TitelChanging the Subject: the Challenge of Innovation to Teacher Professionalism in OECD Countries.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 31 (1999) 1, S. 69-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterLehrer; Lehrerausbildung; Schülerzentrierte Didaktik; Curriculumentwicklung; Curriculumreform; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Professionalisierung; Internationaler Vergleich
AbstractA major trend in science, mathematics and technology education (SMTE) is the broadening of the curriculum framework beyond the subjects to incorporate social dimensions and the interests brought by the student to learning these subjects. At the same time as curricula are changing, the challenges to teachers are increasing. New approaches in SMTE lead us to look at how teachers and students are responding. Listening to them, it becomes apparent that the nature of the subject taught and learned provides a familiar home for the work they do together, but topics and classroom practices are becoming markedly different from the usual focus of the teacher's subject expertise and student induction into pedagogical rituals. This paper discusses the implications of these reform efforts in relation to the didactical and pedagogical challenges which flow from them. We go on to consider how, in practice, these changes bear on the concept of teacher professionalism. (Abstract vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: