Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Rajasingham, Lalita |
---|---|
Institution | Zentrales Institut für Fernstudienforschung (Hagen) |
Titel | The Research path to the virtual class. |
Quelle | Hagen: Zentrales Inst. für Fernstudienforschung (1997), III, 41 S. |
Reihe | ZIFF-Papiere. 105 |
Beigaben | Literaturangaben 31 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
Schlagwörter | Bildung; Forschungsergebnis; Kommunikation; Informationsgesellschaft; Multimedia; Neue Technologien; Bildung; Fernstudium; Fernunterricht; Kommunikation; Neuseeland; Universität; Computer; Informationsgesellschaft; Internationaler Vergleich; Videokonferenz; Lebenslanges Lernen; Forschungsergebnis; Forschungsprojekt; Netzwerk; E-Mail; Multimedia; Internet; Globalisierung; Virtuelle Hochschule; E-Learning; Selbstständiges Lernen; Soziales Verhalten; Computer; E-Mail; Computertechnologie; Internationale Zusammenarbeit; Videokonferenz; Globalisierung; Universität; Fernstudium; Fernunterricht; E-Learning; Fernstudienforschung; Virtuelle Hochschule; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Netzwerk; Internet; Forschungsprojekt; Learner 2000; Neuseeland |
Abstract | Gliederung: Introduction.- Learner 2000. - The vision. - Balancing conventional learning and telelearning. - Why the search?. - The need. - Education ist communication. - The four critical factors of education. - The classroom as a communication system for education. - The purpose of classrooms. - How does the classroom function as a communication system?. - The crisis in education. - The Virtual Class. - Antecedents of the virtual class. - Synchronous teleconferencing. - Asynchronous teleservices for telelearning. - Technology convergence and the emerging virtual class. - The virtual class today. - The virtual class tomorrow. (HoF/übernommen). |
Erfasst von | Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg |
Update | 1999_(CD) |