Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Pelage, Agnes; Evetts, Julia |
---|---|
Titel | Structural and cultural dimensions of secondary headteacher careers in Freance. Similarities and differences with British patterns. |
Quelle | In: European journal of education, 33 (1998) 4, S. 459-468Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 8 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0141-8211; 1465-3435 |
Schlagwörter | Kultureinfluss; Berufslaufbahn; Frankreich; Großbritannien; Gymnasium; Schulleitung; Ausbildung; Reform; Internationaler Vergleich; Rekrutierung; Schulleitung; Sekundarschule; Gymnasium; Ausbildung; Berufslaufbahn; Internationaler Vergleich; Reform; Rekrutierung; Frankreich; Großbritannien |
Abstract | This article begins by examining the background and the structure and cultural contexts of headteacher careers in France [teacher hierarchy, types of school, career ladders, academic legitimacy and teacher culture, the rise of managerial culture]. It continues with an analysis of the 1988 statute (Statut des personnels de direction de l'enseignement secondaire, 11 avril 1988) which aimed to improve the selection, training and examinations of headteachers so as to enhance the management of schools. It continues with an assessment of the effects of this statute and concludes by highlighting the similarities and differences between the French and British contexts. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2000_(CD) |