Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHughes Wilhelm, Kim
TitelSometimes kicking and screaming: language teachers-in-training react to a collaborative learning model.
QuelleIn: The modern language journal, 81 (1997) 4, S. 527-543Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterMethode; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Interaktion; Methode; Soziales Lernen; Praxisbezug; Lehrerausbildung; Interaktion; Soziales Lernen; Didaktische Grundlageninformation; Lernerorientierung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Erfahrungsbericht; Praxisbezug
AbstractDiscussions of collaborative classrooms rarely reflect upon the anxiety and ambiguity that can result for students who have not experienced this learning and teaching approach. The article describes a collaborative model as operationalized in a Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL) teacher training course across two stages of course implementation - first in the piloted course, then in the revised course. Qualitative and quantitative data analyses of student reactions through both stages of course implementation led to identification of most positive and most negative student responses. Positive responses related mostly to learner-centered, experiential aspects of the course. Negative responses indicated learner confusion and stress. A number of changes were made to the course after piloting, and comparison of piloted to revised course implementation results indicated areas of improvement as well as areas of continuing concern. A number of implications are discussed for the benefit of instructors interested in collaborative models. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: