Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMacGinn, Michelle K.; Roth, Wolff-Michael
TitelAssessing students' understanding about levers: better test instruments are not enough.
QuelleIn: International journal of science education, 20 (1998) 7, S. 813-832Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterSituierte Kognition; Verstehen; Bedingung; Physik; Verstehen; Hebel; Hebel; Physik; Bedingung
AbstractThis study was designed to investigate variations in students' responses to lever problems across multiple assessment contexts and formats. Prior to and at the end of a four-month science unit on simple machines, grade 6/7 students prepared semantic maps, wrote responses to application questions, dicsussed their written answers, and modelled solutions to practical problems using physical materials. We present data from pre- and post-instruction interviews to show that students' responses varied in kind and extent across assessment contexts and formats. Such variations in performance are consistent with situated cognition theories which assert that competence is heterogeneous across situations and is a function of interactions between individuals and the contexts in which they perform. Based on these findings, implications are drawn regarding more productive means of assessing students' understanding in classrooms. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: