Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRamsden, Judith M.
TitelHow does a context-based approach influence understanding of key chemical ideas at 16+?
QuelleIn: International journal of science education, 19 (1997) 6, S. 697-710Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Sekundarstufe II; Lernerfolg; Interesse; Unterrichtsforschung; Chemie; Anwendungsorientierung; Kontextbezug
AbstractOne of the characteristics of curriculum development in recent years has been an increased emphasis on using contexts and applications as a means of developing scientific understanding. Yet relatively little has been done to compare the effects of learning on context-based approaches to science teaching with more traditional approaches. This study compares the performance on a range of diagnostic questions of pupils following both a context-based approach and a more traditional approach to high school chemistry. This study shows that there is little difference in levels of understanding, but that there appear to be some benefits associated with a context-based approach in terms of stimulating pupils' interest in science. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: