Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOgborn, Jon; Martins, Isabel
TitelMetaphorical understandings and scientific ideas.
QuelleIn: International journal of science education, 18 (1996) 6, S. 631-652Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterMetapher; Analogie
AbstractWhat kinds of similarities and differences must relate terms and analogues for a metaphor to be effective? In this paper we propose an answer, one which involves the basic ontology of terms and analogues. In a questionnaire study, metaphors from different areas of science were presented to 71 secondary school students and to 26 primary school teachers asking for a decision and a written response about whether it is a 'good' metaphor or not. Then, for each term and analogue, there is a list of questions intended to tap perceptions of six fundamental dimensions. The results show some degree of agreement between the two groups on judgements of metaphors. They also show that it is possible to give a general account of how metaphors for scientific ideas work, independent of the particular features of the metaphor. A discussion of how people's specific knowledge is important in influencing how they assimilate a metaphor to their understanding is also presented. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: