Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFidler, Brian
TitelSchool leadership: some key ideas.
QuelleIn: School leadership & management, 17 (1997) 1, S. 23-37Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 33; Grafiken 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-2434
SchlagwörterFührung; Schulleitung; Management; Terminologie
AbstractThis article highlights some key ideas on leadership [from the literature on organisations and educational literature]. It identifies leadership by its contribution to outcomes and its influence on followers. In particular, it differentiates leadership from management by its more proactive orientation and by its inspirational qualities. The perspectives on leadership which are highlighted are situational leadership, Bolman and Deal's four frames of leadership, chief executive and leading professional, moral leadership and curricular leadership. The discussion of curricular leadership is based on literature on instructional leadership from North America. The aim of offering this range of approaches is to widen the scope of conceptualisations and theoretical perspectives from which practitioners and researchers may choose in order to analyse and understand school leadership. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School leadership & management" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: