Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGordon, Edmund W.
TitelTask Force on the Role and Future of Minorities American Educational Research Association.
QuelleIn: Educational researcher, 26 (1997) 3, S. 44-52    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 23; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-189X
SchlagwörterPädagogische Forschung; Ethnische Gruppe; Minderheit; Forscher; USA
AbstractText of the final report of the Task Force with the following contents: 1) A section setting forth an historical context for issues having to do with ethnic minority group members' roles and participation in AERA and some of the issues of epistemology that are sometimes confused with or that confound issues concerning ethnic group identity. 2) The changing character of AERA as an organization and the changing conceptual, demographic, social and political context in which the association must function. 3) An inventory of the concerns and issues relative to minority group members' roles and participation in AERA that have surfaced in the course of the task force's investigation. 4) Task Force recommendations. (DIPF/Text übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)