Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeyneman, Stephen P.
TitelEducation and social stability in Russia: an essay.
QuelleIn: Compare, 27 (1997) 1, S. 5-18    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 1; Grafiken 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterBildungschance; Gesellschaft; Bildungswesen; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulsystem; Bildungsverwaltung; Transformation; Russland
AbstractThe author discusses how well Russia's education system is prepared to make its contribution to the nation's social consensus. He examines the quality of the current education system, and what has happened to it during the recent transition. There are analysed its economic and structural challenges and the question of equality of education opportunity as those three challenges which the education system must face to cope with problems caused by the legacy of the past and by current difficulties. Reviewing the response to the challenges of transition the author briefly describes for factors - fiscal stability, coherent governance, educational management and new mechanisms to insure the equality of education. Finally he concludes that social stability without a strong education system, delivered on the basis of consensus could hardly be achieved in Russia. (DIPF/St.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)