Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShimahara, Nobuo K.; Sakai, Akira
TitelLearning to teach in two cultures.
Japan and the United States.
QuelleNew York, NY: Garland (1995), XII, 259 S.Verfügbarkeit 
ReiheReference books in international education. 27; Garland reference library of social science. 870
BeigabenLiteraturangaben 120; Register
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8153-1081-1; 0-8153-1924-X
SchlagwörterKultureinfluss; Lehrerausbildung; Junglehrer; Disziplin (Ordnung); Lehren; Unterrichtsmethode; Unterrichtsstil; Unterricht; Internationaler Vergleich; Praxis; Japan; USA
AbstractChapters 2-4 will focus on American beginning teachers, and chapters 5-7 concentrate on Japanese beginning teachers. Chapters 2 and 5 will provide detailed accounts of how beginning teachers in two cultures learn to teach. The purpose is to offer an analysis of events: what beginning teachers did, what problemes they encountered, and what strategies they employed to solve them. Chapters 3 and 6 will focus on the strategies that beginning teachers developed to deal with child motivation and control, which are critical concepts in teaching. Special attention will be given to classroom routines, management, interaction, and the development of child attitudes toward learning. Chapter 4 and chapter 7 will examine the perspectives that beginning teachers developed in the process of socialization. Chapter 8 will offer a comparative cultural perspective. (DIPF/Text uebernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: