Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Ryan, Thomas G. |
---|---|
Titel | Mentoring of early-career physical educators. Gefälligkeitsübersetzung: Mentoring von Sportlehrkräften am Anfang der beruflichen Karriere. |
Quelle | In: International journal of physical education, 60 (2023) 2, S. 20-31 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0341-8685; 2747-6073 |
Schlagwörter | Bildung; Pädagogik; Inspiration; Verhalten; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Sportpädagogik; Sportunterricht; Ausbildung; Berufsausbildung; Karriere; Professionalisierung; Trainer; Studium; Universität; Sportwissenschaft; Hochschule; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Student |
Abstract | Mentoring is an essential part of adult learning due to the holistic, individualized, and experiential modes within (McGoun, 2021; Owings & Kaplan, 2012) that help build relationships which are essential in educators' professional development (Perryman & Calvert, 2020). Therefore, individual teachers must seek out and assume control of their own professional development (PD) to improve while maintaining a healthy work-life balance (Kroll, 2016; Owings & Kaplan, 2012). Research demonstrates that participation in a mentoring relationship is an effective way of developing self-management skills and advancing careers in education (Crutcher & Naseem, 2016; Langdon, 2017). (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2024/1 |