Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Su, Jiahong; Zhong, Yuchun; Ng, Davy Tsz Kit |
---|---|
Titel | A meta-review of literature on educational approaches for teaching AI at the K-12 levels in the Asia-Pacific region. |
Quelle | In: Computers and education: artificial intelligence, 2022 (2022) 3, 18 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2666-920X |
DOI | 10.1016/j.caeai.2022.100065 |
Schlagwörter | Digitale Medien; Informations- und Kommunikationstechnologie; Künstliche Intelligenz; Neue Technologien; Elementarbereich; Kindertagesstätte; Schule; Sekundarbereich; Lehrerbildung; Didaktischer Ansatz; Curriculum; Lehre; Unterricht; Informatikunterricht; Literaturauswertung; Asiatisch-Pazifischer Raum |
Abstract | "This meta-review examined 14 research papers on AI curriculum for K-12 classrooms that were taken in the Asia-Pacific region from 2018 to 2021 by identifying the content knowledge, tools, platforms, activities, theories and models, assessment methods, and learning outcomes of the selected studies. The results indicated that AI curricula can develop students' AI knowledge and skills, learning attitudes, and interests." [Abstract: Authors' information]. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2024/1 |