Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHahl, Kaisa (Hrsg.); Niemi, Pia-Maria (Hrsg.); Longfor, Rita Johnson (Hrsg.); Dervin, Fred (Hrsg.)
TitelDiversities and interculturality in textbooks.
Finland as an example.
QuelleNewcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing (2015), xv, 186 S.Verfügbarkeit 
ReihePost-intercultural communication and education
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4438-7262-8; 1-4438-7669-0; 978-1-4438-7262-1; 978-1-4438-7669-8
SchlagwörterInterkulturalität; Interkulturelle Bildung; Schulbuch; Vielfalt; Finnland
AbstractTextbooks are crucial in shaping today's global and diverse world. They can contribute to making it both 'better' and more 'intercultural', but also, on occasion, create limited and biased ideas about the 'Other'. This collected volume undertakes multidisciplinary research into textbooks, taking one of the best education systems in the world - Finland - as an example. The authors investigate the issue of diversities in textbooks from multiple perspectives, disciplines, school levels and content areas. Together, the chapters provide examples of hidden ideologies, (neo-)stereotyping and othering when looking beneath the surface of texts and illustrations. The authors also present concrete tools that can be used for analysing diversities and interculturality in textbooks. In addition, the chapters will serve to develop teachers' and students' abilities to encounter diversities and similarities in ways that enhance their sensitivity, self-reflexivity and criticality. This volume will be of interest for students in educational sciences; pre-service teachers and in-service teachers of various school subjects; teacher educators; and researchers in the areas of subject didactics, multicultural and intercultural education, language education, educational leadership, curriculum, and policy. Forewords and Commentary by Jari Lavonen, Karen Risager, Adrian Holliday and Julie S. Byrd Clark.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: