Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Che-Ming; Hsu, Tzu-Yen
TitelLearning sustainable development with mobile devices.
QuelleAus: Reinfried, Sibylle (Hrsg.); Schleicher, Yvonne (Hrsg.); Rempfle, Armin (Hrsg.): Geographical views on Education for Sustainable Development. Proceedings. Lucerne-Symposium, Switzerland, July 29-31, 2007. Weingarten: Selbstverlag des Hochschulverbandes für Geographie und ihre Didaktik e.V. (2007) S. 115-120
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGeographiedidaktische Forschungen. 42
BeigabenTabelle; Abbildungen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-925319-29-7
SchlagwörterMotivationsförderung; Digitale Medien; Medieneinsatz; Exkursion; Sekundarbereich; Schüler; Entdeckendes Lernen; Didaktik; Handlungsorientierung; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Umwelt; Nachhaltige Entwicklung; Tagungsbeitrag; Mobiles Gerät; Geoinformationssystem
AbstractAccording to the theory of situation cognition, the instruction for conceptual knowledge is most effective when it is embedded in a phycsical and social environment. It would be easier to introduce the concepts of sustainable development to students by facing outdoor real environmental problems. In this study, a mobile learning module was developed for sustainability education, which involves a field trip along a local historical ditch and a decision-making exercise. The participants of trial tests were 8 highschool teachers and 14 tenth-grade students divided into 2 groups. Each student was provided with a mobile learning device, which is a PDA with location-aware learning materials and GPS. Students were guided by the mobile device to visit 5 waypoints showing various land-use types upon the ditch. They were asked to collect field data and interview local residents to evaluate 3 scenarios regarding the future development of the historical ditch. The results show that both teachers and students affirmed this module helped them to understand the local environmental issues as well as the concepts of sustainable development. Students stayed highly motivated during the learning activities because they felt they could find the locations and solve the problems by themselves with the assistance of advanced technology. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: