Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStinken-Rösner, Lisa; Rott, Lisa; Hundertmark, Sarah; Baumann, Thomas; Menthe, Jürgen; Hoffmann, Thomas; Nehring, Andreas; Abels, Simone
TitelThinking Inclusive Science Education from two Perspectives: Inclusive Pedagogy and Science Education.
QuelleIn: RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning, 3 (2020) 1, S. 30-45Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2616-7697
DOI10.23770/rt1831
SchlagwörterPädagogik; Grundbildung; Fachdidaktik; Inklusion; Lesekompetenz; Schreibkompetenz; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Partizipation; Pädagoge; Grundschulalter; Deutschland
AbstractIn the last decades, subject-matter education (Fachdidaktik) has been addressing the idea of inclusion rather incidentally. Although inclusive teaching and learning became more and more prominent in research and practice, a theoretical scheme combining inclusive pedagogy with respective subject-specific characteristics is still missing. This article by members of NinU ("Netzwerk inklusiver naturwissenschaftlicher Unterricht"/"Network Inclusive Science Education") focuses on this challenge with science as an exemplary subject. To systematically combine the two perspectives, the article presents selected and significant characteristics of inclusive pedagogy and science education, before a scheme is suggested adjoining the two perspectives. NinU itself, as well as the presented scheme, can serve as a successful example of cooperation beyond disciplinary boundaries. Educators of other subjects are invited to identify significant aspects of their own subject that could be brought together with inclusive pedagogy in the same manner. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: