Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Carlsen, Martin (Hrsg.); Erfjord, Ingvald (Hrsg.); Hundeland, Per Sigurd (Hrsg.) |
---|---|
Institution | POEM Conference (4. : 2018 : Kristiansand) |
Titel | Mathematics education in the early years. Results from the POEM4 Conference, 2018. |
Quelle | Cham, Switzerland: Springer (2020), xix, 448 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-030-34775-8; 978-3-030-34776-5; 978-3-030-34777-2; 978-3-030-34778-9 |
DOI | 10.1007/978-3-030-34776-5 |
Schlagwörter | Spielerisches Lernen; Empirische Forschung; Fallstudie; Erfolg; Problemlösen; Eltern; Kleinkind; Kindergarten; Frühförderung; Vorschulerziehung; Experiment; Lernmethode; Didaktisches Spielzeug; Lernspiel; Geometrie; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Mathematisches Denken; Mustererkennung; Zahlbegriff; Größe; Messung; Masse (Phys); Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; Erzieher; Brasilien; Deutschland; Griechenland; Italien; Norwegen; Schweden |
Abstract | This book gives insights in the vivid research area of early mathematics learning. The collection of selected chapters mirrors the research topics presented at the fourth POEM conference in May 2018. Thematically, the volume reflects the importance of this evolving area of research, which has begun to attract attention in the spheres of education and public policy due to increased interest in early years learning. The research foci of the chapters comprise children's mathematical reasoning, early years mathematics teaching, and the role of parents for children's mathematical development. The 2018 conference included a wider range of researchers than previous years. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/2 |