Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Major, Lee Elliot; Eyles, Andrew; Machin, Stephen |
---|---|
Institution | Centre for Economic Performance |
Titel | Generation COVID: emerging work and education inequalities. Gefälligkeitsübersetzung: Generation COVID: sich abzeichnende Ungleichheiten in Beschäftigung und Bildung. |
Quelle | London, UK: Centre for Economic Performance, London School of Economics and Political Science (2020), 11 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | A CEP Covid-19 analysis. 2020,011 |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Bildungschance; Bildungsdefizit; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Schüler; Pandemie; Beschäftigungseffekt; Einkommenseffekt; Arbeitsplatzverlust; Auswirkung; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Student; Großbritannien |
Abstract | "The purpose of this brief paper is to present initial findings from the recently collected LSE-CEP Social Mobility survey, which was undertaken as part of our UKRI project 'Generation COVID and Social Mobility: Evidence and Policy'. These are the first results from a project that is producing a detailed assessment of COVID-19's impact on education and economic inequalities and offering an assessment for the longer term consequences for social mobility in the UK." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2021/2 |