Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParkinson, Meghan M.; Dinsmore, Daniel L.
TitelUnderstanding the developmental trajectory of second language acquisition and foreign language teaching and learning using the Model of Domain Learning.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2019) 86, S. 1-9Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterInteresse; Lernprozess; Lernmethode; Methodik; Zweitsprachenerwerbsforschung
AbstractThis article uses the Model of Domain Learning as a framework to better understand the developmental nature of students' second language acquisition and teaching and learning of foreign languages. This examination includes the development of knowledge, strategies, and interest through the stages of expertise in the MDL - namely acclimation, competence, and proficiency/expertise. What encapsulates knowledge, strategies, and interest in the second language acquisition and previous empirical research that supports these developmental notions are overviewed. Finally, directions for future research and practical implications are discussed in light of the developmental nature of expertise development in second language acquisition and foreign language teaching and learning. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: