Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUmeda, Mari; Snape, Neal; Yusa, Noriaki; Wiltshier, John
TitelThe long-term effect of explicit instruction on learners' knowledge on English articles.
QuelleIn: Language teaching research, 23 (2019) 2, S. 179-199Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Abbildungen 7; Tabellen 9
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterTest; Didaktik; Artikel (Ling); Native Speaker; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Englischunterricht
AbstractThis study examines the role of explicit instruction in article semantics to L2 learners of English. Two types of generic sentences, expressed by different articles, were tested over time. An instruction group (n = 21), a control group (n = 16) and a native English speaker control group (n = 9) participated in the study. The instruction group received nine 60-minute lessons across 9 weeks. A pre-test was administered to both groups before instruction began and four post-tests were given to both groups. The results from delayed post-tests show that the instruction group improved, but after one year little knowledge was retained. The findings suggest that explicit knowledge of articles is unlikely to be retained unless ongoing instruction is achieved. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: