Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchleicher, Andreas
InstitutionOECD
TitelValuing our teachers and raising their status.
How communities can help.
QuelleParis: OECD (2018), 112 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInternational summit on the teaching profession
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-29261-1
DOI10.1787/9789264292697-en
SchlagwörterZukunftsorientierung; Gesellschaft; Bildungssystem; Bildungsangebot; Eltern; Schule; Lehrer; Lernmethode; Gesundheit; Steuerung; Verantwortung; Gemeinde (Kommune); Sozialer Status; Beruf; Berufliche Kompetenz; Professionalisierung; Best-Practice-Modell; Effizienz; Empfehlung; Unterstützung; OECD-Staaten
AbstractThere is increasing recognition that teachers will play a key role in preparing students for the challenges of the future. We expect teachers to equip students with the skill set and knowledge required for success in an increasingly global, digital, complex, uncertain and volatile world. This will involve teachers and schools forging stronger links with parents and local communities, building a sense of social responsibility and problem solving skills among their students. It also means that teachers need to adopt effective and individualized pedagogies that foster student learning and nurture their social and emotional skills. How can education systems help them engage in continuous innovation and professional development to enhance their own practice? This report shows how education systems can support teachers to meet these new demands and encourage a paradigm shift on what teaching and learning are about and how they should happen. Education systems need to create the conditions that encourage and enable innovation. They need to promote best practice through policies focused on professionalism, efficacy and effectiveness in order to help build teachers' capacity for adopting new pedagogies. Due attention should also be paid to teachers' sense of well-being so that classroom learning environments remain conducive to students' own well-being and development. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: