Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Morris, Marla |
---|---|
Titel | Curriculum and the Holocaust. Competing sites of memory and representation. First issued in paperback. |
Quelle | New York; London: Routledge (2016), xii, 270 S. |
Reihe | Studies in curriculum theory |
Beigaben | Literaturangaben S. 221-236 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Verlagsangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-138-96715-1 |
Schlagwörter | Lehrplan; Judenvernichtung |
Abstract | Contents: 1 Curriculum Theory and the Holocaust 1 -- 2 A Psychoanalytic Hermeneutic 25 -- 3 Representation and the Effects of Anti-Semitism 57 -- 4 Memory and History 86 -- 5 Memory Text of Holocaust Histories 119 -- 6 Memory Text of Holocaust Novels 161 -- 7 Under the Sign of A Dystopic Curriculum 197. |
Erfasst von | Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig |
Update | 2020/2 |