Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Bryk, Anthony S. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Organizing schools for improvement. Lessons from Chicago. |
Quelle | Chicago u.a.: The University of Chicago Press (2010), ix, 317 S. |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. [285]-296) |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-226-07799-3; 0-226-07800-0; 978-0-226-07799-4; 978-0-226-07800-7 |
Schlagwörter | Fallstudie; Schulentwicklung; Schulleitung; Chicago, Ill. |
Abstract | Contents: A rare opportunity to learn about school improvement -- Developing appropriate outcome indicators -- A framework of essential supports -- Testing the framework of the essential supports -- Probing deeper: organizational mechanisms -- Trust, size, and stability. key enablers -- The influences of community context. |
Erfasst von | Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin |
Update | 2012/1 |