Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Ewing, Robyn |
---|---|
Titel | Curriculum & assessment. A narrative approach. 1. publ., repr. |
Quelle | South Melbourne u.a.: Oxford Univ. Press (2010), XXIII, 272 S. |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-19-556452-9; 978-0-19-556452-5 |
Schlagwörter | Kompetenz; Empirische Forschung; Evaluation; Chancengleichheit; Gender; Soziale Ungleichheit; Metakognition; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Bildungssystem; Bildungspolitik; Schüler; Lernerfolg; Schülerleistung; Lernziel; Curriculum; Curriculumentwicklung; Curriculumreform; Messverfahren; Armut; Sozialkapital; Definition; Leistungsmessung; Modell; Qualität; Aborigines; Australien |
Abstract | This book explores the many questions curriculum and assessment raise, using a narrative approach to help... understand current issues, policies and dialogues. [It] enhances teaching and learning practice through an understanding of curriculum, assessment and evaluation; addresses the broader implications of this understanding for educators and policy makers in the context of all levels of education; and includes insights into national curriculum and assessment debates and development. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/1 |