Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Kunter, Mareike; Hasselhorn, Marcus |
---|---|
Titel | Children at risk of poor educational outcomes. How educational research can support early identification and improve prevention. Special issue editorial. |
Quelle | In: Journal for educational research online, 8 (2016) 1, S. 3-6Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1866-6671 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-120231 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Affektive Entwicklung; Individuelle Förderung; Soziale Entwicklung; Risikokind; Schüler; Lernschwäche; Unterricht; Lese-Rechtschreib-Schwäche; Einflussfaktor; Einführung; Intervention; Qualität; Wirkung |
Abstract | The editorial presents the papers of this special issue regarding children at risk of poor educational outcomes. The articles "provide a cross-section of the multifaceted research carried out within this framework. This research demonstrates the various theoretical and methodological approaches that can be used to tackle the question of how to provide support for students at risk." (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2016/3 |