Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLengyel, Drorit; Rosen, Lisa
TitelMinority teachers in different educational contexts.
Introduction.
QuelleIn: Tertium comparationis, 21 (2015) 2, S. 153-160Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0947-9732
DOI10.25656/01:24639
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-246390
SchlagwörterElementarbereich; Vorschule; Frühpädagogik; Lehrer; Lehramtsstudent; Interkulturelle Bildung; Migrationshintergrund; Universität; Forschungsstand; Hochschule; Minderheit; Ethnische Minderheit; Migrant; Forschungsprojekt; Deutschland; Schweiz; Österreich
AbstractThe authors give an introduction to the international current state of research on minority teachers, while focusing on English-speaking OECD countries on one hand and German speaking countries (Austria, Germany, Switzerland) on the other. "In Austria, Germany and Switzerland, however, research in this field is still at an early stage and the call within education policy for more minority teachers in [...] schools is just about a decade old. [...] Whereas most research activities have concentrated on minority teachers, research in Austria, Germany and Switzerland over the past five years has started to address pre-service teachers from immigrant families at university. [...] In German-speaking discourse, [...] a critical perspective on the university as an institution, its actors and the pedagogical activities of university teachers (especially in the context of intercultural education) has only just begun to take hold. The articles in this issue address this perspective at least insofar as they illuminate the perspectives of pre-service teachers and allow for indirect inferences about their experiences, including ascriptions by other parties." (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tertium comparationis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: