Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTáboas-Pais, María Inés; Rey-Cao, Ana
TitelRacial representation in physical education textbooks for secondary schools.
Image content and perceptions held by students.
QuelleIn: Sage open, 5 (2015) 1, 11 S.Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 9-11
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2158-2440
DOI10.1177/2158244015574972
SchlagwörterStereotyp; Sekundarbereich; Schulbuch; Rassismus; Sportunterricht; Spanien
AbstractThe purpose of this article is to examine the representation of race through images that are published in Spanish physical education textbooks for secondary schools and to offer an insight into students' beliefs related to racial stereotypes in physical education. The sample was composed of 2,583 images and 87 secondary school pupils. The analysis was carried out through the elaboration of an ad hoc coding scheme. The results showed that people whose appearance is similar to the in-group predominate. The kind of physical activity, the field, space, and level of competence vary according to race. The textbooks analyzed in this study engender a stigmatized vision of racial diversity, and the images reproduce and reinforce racial prejudice.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sage open" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: