Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchädlich, Birgit
TitelFachpraktika im Master of Education Französisch aus der Perspektive der Studierenden: Ein Beitrag zur Entwicklung reflexiver Handlungskompetenz?
QuelleIn: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 26 (2015) 2, S. 255-285Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0939-7299
SchlagwörterEmpirische Forschung; Selbsteinschätzung; Master-Studiengang; Hochschule
AbstractStudent teaching practice and reflection are being deemed increasingly important for initial teacher training. Yet, results of empirical research might call their efficacy into question. There are only few studies dealing with the question of how university classes and teaching practice are linked and how students' reflections can actively be guided. In this article, the author first proposes a definition of students' reflective competence as the ability to integrate teaching experience with the theoretical knowledge acquired in university classes. Subsequently, she will provide a description of the practicum module for future teachers of French and then present students' perceptions (n=19) of the theoretical parts in terms of usefulness concerning reflective competence. Findings show the differences and similarities in the students' views and the university teacher's/researcher's expectations concerning e.g., doing micro-teaching of using the EPOSA portfolio. Overall, this project contributes to the systematic clarification of how reflective competence is developed with the proposed learning material and tasks. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Fremdsprachenforschung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: