Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLarouche, R.; Laurencelle, L.; Shephard, R.J.; Trudeau, Francois
TitelDaily physical education in primary school and physical activity in midlife.
The Trois-Rivières study.
Gefälligkeitsübersetzung: Täglicher Sportunterricht in der Grundschule und körperliche Aktivität in der Lebensmitte. Die Trois-Riviéres-Studie.
QuelleIn: Journal of sports medicine and physical fitness, 55 (2015) 5, S. 527-534
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4707; 1827-1928
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Grundschule; Aktivität; Bewegungsmangel; Epidemiologie; Bewegung (Motorische); Bewegungsverhalten; Sportaktivität; Sportunterricht; Mittleres Lebensalter; Entwicklung; Kanada
AbstractAIM: Although a commonly stated purpose of physical education (PE) classes is to foster life-long participation in physicalactivity (PA), few longitudinal studies have assessed the impact of childhood PE interventions on PA as an adult. The Trois-Rivières Growth and Development Study provided a unique opportunity to address this question. METHODS: In 2008, 86 participants in the original 1970-1977 Trois-Rivières Study (44 women and 42 men aged 44.0±1.2 years) completed a questionnaire examining their current PA level and different correlates of PA (i.e. individual's intention to engage in PA, perceived enjoyment, usefulness and ease in engaging in PA, perceived social support and social norms). Participants had initially been assigned to either an experimental program (5 h/week of specialist-taught PE) or a control group (40 min/week of home-room teacher-taught PE) from grades 1 to 6. RESULTS: There were no current differences between the experimental and control groups neither in the frequency, duration nor volume of PA undertaken at the current follow-up. Furthermore, no differences between groups were found for any of the PA correlates examined. CONCLUSION: Providing daily PE throughout primary school seems insufficient to ensure that individuals will remain active in midlife. The development of a life-course approach to PA promotion is thus warranted. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports medicine and physical fitness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: