Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Huber, Peter; Huemer, Ulrike |
---|---|
Titel | Gender differences in lifelong learning. An empirical analysis of the impact of marriage and children. Gefälligkeitsübersetzung: Geschlechtsspezifische Unterschiede beim lebenslangen Lernen. Eine empirische Untersuchung des Einflusses von Heirat und Kindern. |
Quelle | In: Labour : review of labour economics and industrial relations, 29 (2015) 1, S. 32-51
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1121-7081; 1467-9914 |
DOI | 10.1111/labr.12044 |
Schlagwörter | Mutter; Frau; Eltern; Segmentierung; Determinante; Partizipation; Arbeitsteilung; Arbeitsmarkt; Arbeitsmarktentwicklung; Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Dauer; Geschlechtsspezifik; Mann; Österreich |
Abstract | We use recent advances in the statistical analysis of Oaxaca - Blinder decompositions for non-linear models to analyse the contribution of individual variables to total gender differences in training participation and duration. Results suggest that effects stemming from the intra-household division of labour contribute significantly to gender differences, but that segregation of the labour market as well as differences in the access to training by tenure, age, occupation, profession and sectors are more important. (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2015/3 |