Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Anderson, David (Hrsg.); Cosson, Alex de (Hrsg.); McIntosh, Lisa (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Research informing the practice of museum educators. Diverse audiences, challenging topics, and reflective praxis. |
Quelle | Rotterdam u.a.: Sense Publ. (2015), XIV, 256 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 94-6300-238-3; 978-94-6300-238-7 |
DOI | 10.1007/978-94-6300-238-7 |
Schlagwörter | Familie; Museumspädagogik; Museum; Besucher; Jugendlicher; Information |
Abstract | This section contains four chapters representing studies of museum educators' support of parents, teenagers, and family groups. Understanding museum visitors by these groupings is familiar territory for most museum educators. Much is known about family groups as museumgoers (cf., Ellenbogen, Luke, & Dierking, 2007; Hooper-Greenhill, 2013) and this demographic has been widely studied for decades in the field of visitor studies. (Verlag). |
Erfasst von | Deutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn |
Update | 2017/1 |