Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLerman, Stephen
TitelTheories in practice: mathematics teaching and mathematics teacher education.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 45 (2013) 4, S. 623-631
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-013-0510-x
SchlagwörterWissen; Sozialer Faktor; Soziokulturelle Theorie; Individualität; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Praktisches Lernen; Lehren; Unterrichtspraxis; Mathematik; Theorie
AbstractWhilst research on the teaching of mathematics and the preparation of teachers of mathematics has been of major concern in our field for some decades, one can see a proliferation of such studies and of theories in relation to that work in recent years. This article is a reaction to the other papers in this special issue but I attempt, at the same time, to offer a different perspective. I examine first the theories of learning that are either explicitly or implicitly presented, noting the need for such theories in relation to teacher learning, separating them into: socio-cultural theories; Piagetian theory; and learning from practice. I go on to discuss the role of social and individual perspectives in authors' approach. In the final section, I consider the nature of the knowledge labelled as mathematical knowledge for teaching. I suggest that there is an implied telos about `good teaching' in much of our research and that perhaps the challenge is to study what happens in practice and offer multiple stories of that practice in the spirit of "wild profusion".
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: