Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEisenkopf, Gerald; Sulser, Pascal
TitelA Randomized Controlled Trial of Teaching Methods: Do Classroom Experiments Improve Economic Education in High Schools?
QuelleKreuzlingen: Thurgau Institute of Economics (2013), 84 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheResearch Paper Series / Thurgau Institute of Economics and Department of Economics at the University of Konstanz. 80
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterSekundarstufe II; Gymnasium; Unterrichtsmethode; Wirtschaftskunde; Schweiz
AbstractThe text present results from a field experiments at Swiss high schools in which we compare the effectiveness of teaching methods in economics. We randomly assigned classes into an experimental and a conventional teaching group, or a control group that received no specific instruction. Both of our teaching treatments improve economic understanding considerably while effect sizes are almost identical. However, student ability crucially affects learning outcomes as more able students seem to benefit disproportionately from classroom experiments while weaker students lose out. Supplemental data indicates that our experimental treatment crowded out time for adequately discussing the subject, which may have limited less able students to generate a profound understanding. Furthermore there is no robust impact of economic training on social preferences, measured as both individual behavior in incentivized decisions or political opinions. (Orig).
Erfasst vonSchweizerische Koordinationsstelle für Bildungsforschung, Aarau
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: