Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPrüfer, Katharina
TitelCLIL Modules in the mathematics classroom - reasons for their implementation and first empirical results.
QuelleAus: Breidbach, Stephan (Hrsg.); Viebrock, Britta (Hrsg.): Content and language integrated learning (CLIL) in Europe. Research perspectives on policy and practice. Frankfurt am Main: P. Lang (2013) S. 251-266Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-631-64400-3
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Interview; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Gymnasium; Lernmotivation; Unterrichtssprache; Bilingualer Unterricht; Mehrsprachigkeit; Englisch; Mathematikunterricht; Deutschland
AbstractIn this article arguments are firstly discussed why the English language could be used in CLIL modules in the subject Mathematics. Those arguments form the basis of the author's PhD project which aims at investigating CLIL modules in Mathematics in the German secondary and high school context. The focus of the research project is on the development of the students' motivation for Mathematics during a CLIL module. Thus, the concept motivation and its investigation are discussed. Based on this, the PhD project is presented. Results of students' interrogations which were conducted in a CLIL module in Mathematics are put forward. This module was conducted in the beginning of the author's ongoing PhD project and served as a first contact with the research field. Methodological questions were not addressed thoroughly in this module. Finally, implications of this module for the main study will be presented. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: