Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBinh, Nga Giap
TitelCreativity and innovation in education.
The effects of problem-based learning on the creative thinking abilities of university students in a general psychology course.
QuelleMünchen: Utz (2013), X, 139 S.Verfügbarkeit 
Zugl.: München, Univ., Diss., 2013.
ReiheMünchner Beiträge zur Bildungsforschung. 26
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8316-4311-3; 978-3-8316-4311-0
SchlagwörterKreativität; Lernen; Unterrichtsmethode; Lehre; Hochschule; Lebenslanges Lernen
AbstractIn this research, an experiment was conducted to determine how different types of creative thinking abilities changed as a result of exposure to the different teaching methods. The independent variable is tutor help (problem-based learning), the covariate is the raw scores of pre-unit abilities (pretest), and the dependent variable is the raw scores of post-unit abilities (posttest). Overall, the intervention appeared effective for improving the dimensions of creative potential as measured by the Torrance Tests of Creative Thinking-Figural. There were significant main effects of fluency, originality, elaboration, abstractness of titles and resistance to premature closure. (Verlag).
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: