Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJurmo, Paul Joseph
TitelLearner participation practices in adult literacy efforts in the United States.
Quelle(1987), 444 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Fallstudie; Feldforschung; Bildungspolitik; Curriculum; Erwachsenenbildung; Erwachsener; Feldforschung; Lesen; Evaluation; Bildungspolitik; Schreiben; Fallstudie; Übung; Literaturbericht; Mündliche Beteiligung; Lernerorientierung; Peer Group; Übung; Curriculum; Lesen; Leseübung; Schreiben; Erwachsenenbildung; Literaturbericht; Erwachsener
AbstractA study of the type and extent of learner participation in the instructional and management aspects of adult literacy education is reported. The literature on learner participation is reviewed, and three purposes for active learner participation are discussed: efficiency, personal development, and social change. The results of a national survey of literacy programs in the United States are then presented. Survey results found that in instruction, learners are in some cases actively involved in planning, evaluation, peer teaching, reading and writing instruction, field trips, and artistic activities. In management, learners are taking leadership roles in public awareness and advocacy, governance, learner recruitment, mutual support, conferences, community development, program staffing, income generation, and staff recruitment and training. Findings from the survey and interviews suggest that this interest is evident across the field of adult literacy education, particularly within community-based and volunteer programs. Intensive case studies describing participatory activities in two volunteer programs, two minority-language programs, and two programs for low-income women are offered. The origins, limitations, strengths, and critical conditions for participatory efforts are analyzed, and recommendations for improving and expanding use of participatory practices are made.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: