Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCheng, Liang; Xu, Nan
TitelThe complexity of Chinese pedagogic discourse.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 43 (2011) 5, S. 606-614Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2011.595430
SchlagwörterPädagogik; Moderne; Diskurs; Komplexität; Tradition; Symposium; China
AbstractThis is one of X commentaries on Wu's 'Interpretation, autonomy, and transformation: Chinese pedagogic discourse in a cross-cultural perspective' (JCS, 43(5), 569-590). It highlights the paper's demystification of Western pedagogic discourse and recovery of the meaning of Chinese traditional pedagogic discourse as a response to the long-lasting debates on the Chinese-Western/traditional-modern dichotomies seen in China's modernization. However, the paper overlooks the complexity of Chinese pedagogic discourse: it over-emphasizes the formal or linguistic dimension of pedagogic discourse, and presumes the dichotomy of Chinese-Western discourses and the discontinuity of traditional-modern cultures. After elaborating the ends, substances, methods, and teacher roles found in Chinese pedagogic discourses, this study argues that contemporary pedagogic discourses are essentially inhabited in indigenous traditions, and actively entangled with Western discourse. The meaning of Confucian traditional pedagogy should not (and cannot) be 'recovered' from the past, but be 'found' in the present.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: