Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchuetze, Ulf
TitelHow Do Female and Male Students Work with an Online Vocabulary Program?
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 7 (2010) 2, S. 210-221
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterGeschlechtsspezifischer Unterschied; Deutsch als Fremdsprache; Wortschatzarbeit; Fremdsprachenunterricht; Vokabellernen
AbstractThis paper reports on a large-scale study carried out at the University of Victoria on second language vocabulary acquisition. The research investigated intentional vocabulary learning in combination with the use of information technology as suggested by Schmitt (2008). The research questions were how female and male learners used an online vocabulary program and if this was related to their learning outcome. A total of 186 first-year German as a foreign language students (104 female, 82 male) participated in the study over two semesters. The analysis showed that the male students used the program significantly less than the female students in the second semester. Although the female students slightly outperformed the male students on the vocabulary quizzes, the differences were not statistically significant. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: