Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBhattacharya, Atanu; Chauhan, Kiran
TitelAugmenting learner autonomy through blogging.
QuelleIn: ELT journal, 64 (2010) 4, S. 376-384
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 1477-4526
SchlagwörterEmpirische Forschung; Digitale Medien; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Schreiben; Hochschule; Effizienz; Indien
AbstractBlogs have developed in two major ways: as a personal diary online and as a technologically enhanced multimedia diary that can be manipulated to suit the user's needs. The paper investigates one such blogging programme in India vis-à-vis its effect on autonomy. As a part of their curriculum, the students were asked to create their own blogs. The majority of students being unaware of blogging, a qualitative analysis of the reflective reports showed that it helped the students to be more aware of developing interaction within the virtual space. It also made the students more autonomous since they had to create and edit their own blogs to make them attractive enough for others to visit. The assigned topics also ensured that within the strict assessment necessities of the Indian university evaluation system, the students did not feel that they were doing something 'extra' that was outside their regular curriculum. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: