Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNomlomo, Vuyokazi
TitelClassroom Interaction: Turn-Taking as a Pedagogical Strategy.
QuelleIn: Per linguam, 26 (2010) 2, S. 50-66Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-2312
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Unterrichtsmitschau; Primarbereich; Interaktion; Bilingualer Unterricht; Wissenschaftssprache; Südafrika (Staat)
AbstractThe paper reports on findings of a case study which analysed classroom interaction through turn-taking in Grade 4 science lessons taught through the medium of a home language and an additional language. Data were collected by means of classroom observations in one primary school in the Western Cape, South Africa. The paper argues that, whilst knowledge of the language of learning and teaching is a basic condition for learning in the classroom, there are other factors which impact on learners' construction of knowledge during classroom interaction. It concludes that turn-taking in science teaching should go beyond the mere exchange of talk or turns to a deeper and critical interrogation of what is being taught, and how it is taught to enhance learners' scientific literacy development. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Per linguam" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: