Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAsikainen, M. A.; Hirvonen, P. E.
TitelA study of pre- and inservice physics teachers' understanding of photoelectric phenomenon as part of the development of a research-based quantum physics course.
QuelleIn: American journal of physics, 77 (2009) 7, S. 658-666
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9505; 1943-2909
DOI10.1119/1.3129093
SchlagwörterFehlvorstellung; Didaktik; Fotoeffekt; Physik; Quantenphysik
AbstractWe describe the development of a research-based quantum physics course for physics teachers. A case study approach is used to study the effect of the course on preservice and inservice teachers' understanding of the photoelectric effect. Results offer new insights into the learning of the photoelectric effect by providing a detailed description of the participant understanding. The learning outcomes achieved indicate that the instructional approach and the teaching-learning procedure used in the course can help preservice and inservice teachers attain an in-depth understanding of key quantum physics concepts. © 2009 American Association of Physics Teachers.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Osnabrück
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American journal of physics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: