Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Specht, Gunnar; Dörner, Christian |
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Titel | Mehrdimensionaler Ansatz zur Förderung von Berufsbildungsinstitutionen. Der Beitrag der Finanziellen Zusammenarbeit zur Reform von Berufsbildungssystemen - Fallbeispiel Äthiopien. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 58 (2005) 4, S. 449-467Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Förderungspolitik; Prüfung; Finanzpolitik; Berufsbildung; Zertifikat; Fallbeispiel; Kooperation; Qualitätssicherung; Reform; Institution; Äthiopien |
Abstract | The diversification of TVET systems at political level needs to be backed by institutional support at the level of TVET implementation. The support of TVET institutions through German Financial Cooperation is linked to certain criteria, such as the employment-relevance of the training concept, the institutional setting, the qualification/potential of personnel, the organisational efficiency, and the financial self-sustainability of the institution. By applying these criteria, KfW seeks to optimise the allocation of funds and to contribute to both, more practically oriented training in cooperation with employers and training for self-employment of target groups in the informal sector. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2006/5 |