Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBame Nsamenang, A.
TitelEducational development and knowledge flow.
Local and global forces in human development in Africa.
QuelleIn: Higher education policy, 18 (2005) 3, S. 273-288Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733
SchlagwörterAuslandsbeziehungen; Afrika; Ausland
AbstractBoth local and global forces impact on educational and human development. This disrupts Africa's capacity to own, generate, and share knowledge. A disorganizing hybridism between African, Eastern and Western heritages exacerbates the difficulty. A social Darwinian perspective disparages but exploits Africanity. Furthermore, no extant theory captures the complex braids of Africanity, which tend to be reduced to evolutionary templates, therein trivializing them and misguiding interventions. We offer the concepts of a learning posture and a diversity paradigm as discovery constructs to bring Africa's hidden knowledge out of the traditional closet; into synergy with new technologies and into application for competency building for local knowledge generation and development. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2006/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: